Steun elkaar via de Corona Buddy Check

In deze uitzonderlijke tijd is het nog belangrijker om er voor elkaar te zijn, omdat we niet met elkaar kunnen zijn. Onze bijzondere community van veteranen komt in deze tijd goed van pas, en we hopen dan ook dat Unit Victor in deze situatie zijn steentje kan bijdragen. Vooral nu alle bijeenkomsten en reünies zijn afgelast, en inloophuizen gesloten zijn.

Om dit te faciliteren hebben we de groep “Corona Buddy Check” in het leven geroepen. Zodat je (als je wilt) kunt klaarstaan voor een ander, ook voor veteranen waar je op dit moment geen buddies mee bent.

Ik wil beschikbaar zijn voor mede-veteranen

Ben jij bereid om via Unit Victor een luisterend oor te zijn voor een mede-veteraan die op dit moment door een moeilijke tijd gaat? Voeg dan in de app de “vereniging” Corona Buddy Check toe aan je profiel. Volg de stappen hieronder om onderdeel te worden van Corona Buddy Check:

1. Ga naar het hoofdmenu (de drie horizontale streepjes op Home)

2. Tik op Bekijk profiel

3. Kies voor Toevoegen bij Verenigingen

4. Zoek naar Corona Buddy Check en voeg deze toe aan je profiel

Iedereen die zijn of haar hulp aanbiedt, zal vindbaar zijn via deze “vereniging”. Wil jij jezelf beschikbaar maken voor meer dan een gesprek? Wie weet kun je een ander helpen door boodschappen te doen, de hond uit te laten of af en toe voor een extra persoon te koken. Vul dan in je profiel bij het veld “Militaire bijnaam” je woonplaats in. Veteranen met een hulpvraag kunnen dan contact opnemen met iemand die bij hun in de buurt woont:

1. Ga naar het hoofdmenu (de drie horizontale streepjes op Home)

2. Tik op Bekijk profiel

3. Ga naar Aanpassen bij Gegevens

4. Vul je woonplaats in bij Militaire Bijnaam

5. Vergeet niet onderaan op Opslaan te tikken

Ik heb een hulpvraag

Zoek jij hulp of iemand om mee te praten? Zoek een mede-veteraan die zich daarvoor beschikbaar heeft gesteld. Alle mensen die bereid zijn om je te helpen zullen zichtbaar zijn in de “vereniging” Corona Buddy Check. Je kunt in ieder’s profiel kijken indien je het prettig vindt om iemand te spreken die in hetzelfde krijgsmachtonderdeel heeft gediend, of ook voor een bepaalde missie uitgezonden is geweest. Je kunt de vereniging zoeken door:

1. Ga in Unit Victor naar Buddies

2. Tik op Buddies toevoegen

3. Zoek op de vereniging Corona Buddy Check en tik op de vereniging

Je krijgt nu een lijst te zien van alle veteranen die zich hebben aangemeld. Heb je een uitgebreidere hulpvraag? Zoek dan eerst op “Corona Buddy Check”, tik op de filter “Corona” en zoek vervolgens op woonplaats. Op deze manier kun je contact opnemen met een mede-veteraan die bij jou in de buurt woont. Doe dit alleen als het niet anders kan, en houd rekening met het advies van 1,5 meter afstand.

Staat er nog niemand bij (de groep start vandaag en moet dus nog groeien) maar heb je toch een dringende hulpvraag? Plaats ‘m dan als reactie onder dit nieuwsbericht in Unit Victor (dan kunnen andere gebruikers dit ook zien).

Go Unit Victors!

Wij zijn super trots op onze community van veteranen en hopen dat we met de “Corona Buddy Check” ervoor kunnen zorgen dat we elkaar kunnen helpen waar nodig. We’re in this together en kameraadschap houdt nooit op! Heb je ideeën, plaats ze hieronder in de comments of mail ons via support@stichtingunitvictor.nl.

Heb je Unit Victor nog niet? Download de app dan gratis en word ook onderdeel van de community speciaal voor veteranen!

We wensen iedereen veel sterkte, gezondheid en verbinding toe. Stay safe!

Blijf op de hoogte van evenementen in de buurt

Wie gaan er allemaal naar het evenement?