Ontwikkelingen in Unit Victor van 0 naar nu

Eind april 2018. Het team van Unit Victor heeft stress! Nationale Veteranendag is namelijk in zicht, en dan moet en zal Unit Victor live beschikbaar zijn. Wat hebben we toen hard gewerkt om de app op tijd klaar te hebben, en wat waren we trots dat dat gelukt was!

22 updates verder kunnen we wel zeggen dat de app enorme ontwikkelingen heeft doorgemaakt. In de allereerste versie van Unit Victor kon je elkaar terugvinden, chatten en je status bekijken. Helemaal geen slecht begin natuurlijk, maar absoluut een magere versie van waar we nu staan!

Kleine Victors worden groot

Elke grote update en functionaliteit brengt daarna enkele kleinere features die je ook zeker niet over het hoofd moet zien.

Zoeken en elkaar vinden

Het zoeken naar oud-collega’s, elkaar terugvinden en contact houden is het allerbelangrijkste in Unit Victor. Deze functionaliteit is daarom constant in doorontwikkeling. Het zoeksysteem is enorm verbeterd in vergelijking tot versie 1.0. Je kunt nu filteren, zoektermen combineren (bijvoorbeeld missie en jaartal) en elkaars profiel bekijken om te zien of je de juiste persoon hebt gevonden.

Ook geven we suggesties van veteranen die je mogelijk kent op basis van je profielgegevens (missie en jaartal). Zo kom je wellicht nog mensen tegen van wie je de achternaam niet wist en blijf je meteen op de hoogte van nieuwe gebruikers die elke dag binnenkomen.

Het netwerk vergroten

Ook al zijn we er trots op dat al meer dan 5.000 veteranen Unit Victor hebben gedownload, nog lang niet alle veteranen gebruiken de app. We willen zoveel mogelijk veteranen met elkaar verbinden, en daarom is het belangrijk dat het netwerk blijft groeien. Vanuit Unit Victor kun je anderen uitnodigen via whatsapp, sms, mail, Facebook, etc. Wat jij maar handig vindt! Dit doe je niet alleen voor jezelf, maar ook voor je mede-veteranen. Wellicht zit er weer iemand bij die zij ook kennen!

Nieuws uit de veteranenwereld

Naast dat je op de hoogte kunt blijven van al het nieuws rondom veteranen en Defensie, kun je ook reageren op nieuwsberichten, het nieuws delen binnen en buiten Unit Victor. Als iemand reageert op een comment dat jij geplaatst hebt, ontvang je hier bericht van.

Evenementenkalender

We geloven in de verbondenheid tussen veteranen. Niet alleen online, maar juist ook face-to-face. Daarom bevat Unit Victor een kalender met zoveel mogelijk evenementen, bijeenkomsten en reünies. Zowel landelijk als lokaal. Je kunt evenementen delen, laten zien dat je aanwezig zult zijn, en zien wie er verder naartoe gaat. Bekijk de evenementen op een kalender per maand, of zien welke er bij jou in de buurt zijn. Als je op de hoogte wilt blijven van evenementen bij jou in de buurt, kun je hiervoor meldingen ontvangen. Hetzelfde geldt voor evenementen binnen jouw missie of vereniging.

Uitbreiding Info-tab

In de Info tab kun je nu praktische informatie vinden, voor jezelf en voor je thuisfront. Hierin staan Vragen & Antwoorden rondom je missie en thuiskomst. Naast informatie vind je hierin een zelftest van het veteranenloket, de Wegwijzer voor ondersteuning naar werk of dagbesteding en oefeningen voor ontspanning of betere slaap.

Ook kun je via je postcode snel zien welke nuldelijnswerkers van het veteranenplatform (een collega-veteraan die getraind is als eerste contactpunt voor ondersteuning en een luisterend oor) er bij jou in de buurt zijn en meteen contact opnemen via telefoon of mail.

En vergeet deze niet…

Een aantal losse functionaliteiten die handig zijn en zeker niet over het hoofd moeten worden gezien:

• Toegang tot de app via vingerafdruk of gezichtsherkenning

• Maak je profiel volledig met meerdere missies, krijgsmachtonderdelen, foto’s (welke Henk is mijn Henk?) en eventuele verenigingen zodat anderen je kunnen vinden

• In tijden van het Corona-virus is een speciale groep in het leven geroepen: de Corona Buddy Check. Via deze check kunnen veteranen die op zoek zijn naar een gesprekspartner of hulp kunnen gebruiken van een mede-veteraan in contact komen met veteranen die daarvoor openstaan. Lees meer in de blogpost hierover.

We hopen dat jullie net zo blij zijn met alle veranderingen als wij! Veel hiervan is gebaseerd op feedback van jullie, dus laat het vooral weten als je suggesties of ideeën hebt!

Gratis online evenement op Bevrijdingsdag

Vind jouw buddies nu nog sneller en makkelijker